Indahnya Berikan Susu Ibu

Assalamualaikum

Saya Aini Nafiah.SID 1098312.Seorang bekerjaya dan part time biz shaklee.Mempunyai dua cahaya Mata seorang putera dan seorang puteri.Putera berumur 3 tahun dan puteri berumur 10 bulan.

Bagaimana Boleh berkecimpung dalam part time biz?

Mula-mula hanya sebagai pengguna untuk galakkan susu badan. Pregnant yang kedua memang dah surf internet Cari petua,tips jalan dan berusaha nak fully breastfeed si puteri ni.Sebab anak pertama memang stress tak dapat bf dan rasa gagal sangat...lagi-lagi kalau ada yang tanya tak bagi susu badan ke?masa ni memang nak ketuk kepala sendiri...aduih.Tengok sepupu yang sebaya atau orang lain boleh susukan anak memang jeles.Tu sebab berusaha jugak nak fb anak no.2 ni.

Jumpa supplement shaklee bulan Dismember 2013 sebab bulan Januari 2014 get ready nk bersalin....so dah jumpa set pantang dan set penggalak susu badan...masa tu tau ESP Isolate Powder je penggalak susu badan....then terus beli.

Lepas bersalin kita kena terus berikan baby tadi menyusu..sebab masa ni la ada kolostrom susu kekuningan....ni bukan susu basi ye....Allah dah jadikan terbaik setiap sesuatu...kolostrum ni la yang paling baik...untuk antibodi dan otak bayi.Masa susukan ni memang bangga sangat dengan jururawat tu sebeb boleh susukan dan tak kekok sebab Kali kedua....lagipun si puteri memang pandai .....

Merenung kamera untuk posing

Daripada sejak 21hb Januari dan kini 16 HB November 2014 dapat menyempurnakan salah satu tanggungjawab sebagai ibu iaitu berikan susu ibu pada anak.Mungkin ada yang mengatakan ini perkara biasa tetapi saya amat bersyukur dapat bf anak dengan sempurna.Semoga menjadi anak yang soleh dan solehah.



Masa dalam pantang ni la bergiat aktif buat part time biz ni.Pantang kurang sikit aktiviti dan dapat cuti bersalin.Sambil susukan anak,dodoikan anak terus aktif biz shaklee untuk membantu dan berkongsi pengalaman kepada mereka di luar Sana yang senasib dengan saya yang tak dapat bf anak pertama.

Consume ESP bukan setakat dapat bf anak je tau...berat badan turun seperti asal.Lagi la syukur,happy dan teruja sangat...pastu turun lagi sehingga mencecah berat zaman bujang....ehem gembira tak terkata...tapi kena juga pakai bengkung ye...sebab kena kembalikan bentuk badan anggun hihihi... seperti zaman bujang...boleh.. jangan kata tak boleh....jaga pantang dan hindari air Batu...insyaallah slim...banyak kebaikan tinggalkan air batu ni sebenarnya....displin...displin...displin...hihi susahkan...tapi try dulu.

Waktu pantang tu la start biz.Sangat nak berkongsi keseronokan bf anak ni.Pada kalian yang nak teruskan bf tapi susu badan tak de boleh cuba ESP Shaklee ni...gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya....macam ain ni la ...gagal bf anak pertama bukan bermakna anak kedua sumbat susu formula je....dapat bf sepenuhnya 6 bulan pun kira berjaya juga tau...yang penting cuba jangan tak cuba langsung.

Koleksi gambar anak



Set Menyusu /Set Milk Booster





Antara Set Milk Booster terdiri daripada
~ESP
~Alfalfa
~Ostermatrix

Berminat menjadi ahli hanya RM 65.00 seumur hidup atau PM @ whatapp untuk masuk ahli secara percuma.

Kalian yang nak order atau jadi ahli boleh hubungi:
www.ainbeautifulhouse.blogspot.com
www.Facebook.com/Ain Aini
www.fan page.com/wafa qaisara de shoppe
SMS/WhatsApp: 0138397082
Fast reply WhatsApp .

No comments:

Post a Comment

 
Design by Fatin Hazwani. Copyright by AinBeautifulHouse.