Keistimewaan Menyusu Ibu





Assalamualaikum kalian adik kakak Puan semua...

Lama tak tulis entry blogku yang comel ni. Nak kongsi lagi bestnya shaklee.....hati girang dan seronok sebab Allah masih berikan rezeki susu badan yang banyak untuk anakku comel Wafa.....memang rezeki si comel la ni berbanding dengan abangnya anakku pertama ihsanul Emisya.....yang sulung lelaki dan yang kedua ni perempuan......

Banyak manfaat yang diperolehi kalau berika anak susu badan. Jom saya nak pinjam masa Pn dan adik kakak semua beberapa minit untuk mengimbau semula dan menelaah kebaikan menysu dengan susu ibu.

KEBAIKAN SUSU IBU KEPADA BAYI



  • IMUNISASI PERTAMA BAYI
Selepas je bersalin secara automatik rasa sakit hilang serta merta....sebab apa??sebab dah nampak anak yang comel lote tu..... Sakit ajaib namanya hehehe....orang yang pernah bersalin sahaja yang tau rasa sakitnya....yang belum dan akan tiba waktu tu bersedia jeng..jeng...apakah rasanya....sambung semula tentang kebaikan susu ibu..selepas sahaja bersalin susu pertama yang berwarna kekuningan dinamakan kolostrum mengandungi antibodi yang tinggi bertindak sebagai imunisasi pertama bagi bayi kerana ia mampu melawan penyakit seperti cirit birit bronkitis, ekzema dan lelah.

Kolostrum sangat kaya dengan antibodi dan sel hidup yang mampu melawan serangan bakteria ataupun virus.Jangan terpedaya ye...susu terawal kekuningan tu bukan susu basi..itu adalah kolostrum
jangan konfius.....

Walaupun terdapat perkembangan teknologi makanan moden yang cuba merumus susu formula agar menyamai susu ibu  namun khasiat dan kebaikan susu ibu tidak dapat ditandingi.Itulah hebatnya kurniaan Allah.

  • MAKANAN LENGKAP UNTUK BAYI.
Susu ibu mengandungi komposisi nutrien yang sesuai dan cukup untuk perkembangan bayi yang membesar. Hebatnya ciptaan Allah telah menjadikan komposisi nutrien dalam susu ibu berubah mengikut usia dan keperluan bayi.Susu ibu sahaja sudah memenuhi jumlah keperluan tenaga yang bayi perlukan dalam tempoh enam bulan pertama. Susu ibu mudah dihadam dan sentiasa berada dalam keadaan suhu yang sesuai. Tidak timbul susu ibu tu terlalu cair atau terlalu pekat.

Korang yang sekarang ni beri anak susu ibu tahniah dan teruskan sehingga umur 2 tahun. Bagi yang nak susukan tapi susu badan kering dan tak keluar boleh try ESP SHAKLEE. ESP ISOLATE POWDER NI IALAH SOYA....dan perlu diingat ESP ni bukan soya biasa ...ia adalah soya NON- GMO. Memang lain daripada yang di kebanyakan kedai ye.....

Ain dah cuba ...korang bila lagi..memang sekarang alhamdulillah anak ain dah 9 bulan dan hampir nak masuk 10 bulan still minum susu badan lagi. Kalau tak beri dalam masa sehari memang melimpah.ESP ni membantu menggalakkan susu badan.....sekaligus manfaat yang korang boleh dapat ialah mengurangkan berat badan....kalau kita beri susu badan pada anak akan hilang 500kalori dalam badan kita....tak ke seronok gitu...tak yah sibuk dah nak dietdiet....Allah dah beri kebaikan susu badan dan seribu rahmat lagi Allah beri dengan kesihatan badan ibu...Alhamdulillah.

Yang masih gagal sepenuhnya nak beri susu badan pada anak boleh cuba lagi untuk anak seterusnya...orang kata" gagal sekali bukan bermakna gagal untuk selama -lamanya"kan...jadi teruskan usaha...dan yang masih berikan anak susu badan boleh cuba ESP Shaklee untuk memantapkn lagi penghasilan susus badan. 



ESP ni ada setnya...



2 gambar di atas adalah set MILK BOOSTER

Korang juga boleh ambil set slimmng untuk ibu menyusu.




Banyak lagi yang akan Ain ceritakan tentang kebaikan susu ibu. Nanti ain akan update dan kongsi lagi tentang ajaibnya susu ibu ye...jumpa lagi ..jangan lupa like dan follow seterusnya order atau masuk ahli dengan hanya RM65.00 seumur hidup untuk sama-sama merasa manfaat setiap apa yang Allah kurniakan.
Salam kasih sayang dari Ain untuk u ollsss semua....nantikan manfaat susu ibu di lain episod.
Bagi yang berminat untuk mendapatkan set menyusu dan set slimming bagi ibu menyusu boleh 
Hubungi Ain melalui WhatsApp 0138397082

No comments:

Post a Comment

 
Design by Fatin Hazwani. Copyright by AinBeautifulHouse.