SET PENYUSUAN DAN BERSALIN SHAKLEE MEMANG TERBAIK.

Assalamualaikum,

Hai berjumpa lagi dalam blog ainbeautifulhouse.Hari ini ain nak cerita tentang set breasfeeding SHAKLEE. Ramai ibu-ibu diluar sana bercita-cita ingin menyusukan anak sepenuhnya sehingga 2 tahun kan?tapi ada yang berjaya dan ada yang suam-suam.

Ain nak berikan tips breasfeeding yang betul:
1. Kerap berikan kepada anak iaitu 1-2 jam sekali
2. Jika berjauhan atau bekerja perah susu dan simpan.
3. Minum 3-4 liter air kosong sehari
5. Ibu hendaklah berada dalam keadaan tenang dan jauhkan daripada STRESS.Stress akan menyebabkan menghalang penghasilan susu.


Kebanyakan ibu-ibu gagal memberikan breasfeeding sepenuhnya ketika anak pertama. Ini mungkin kerana tiada pengalaman sebelum ini, termasuklah pengalaman berpantang dan menjaga bayi.
Ketika berpantang sangatlah memberikan cabaran jika masalah seperti tiada susu badan,letih,anak meragam dan elakkan terjadinya meroyan.

Disini ain nak bercerita dan berkongsi pengalaman tentang kehamilan,berpantang dan menyusukan anak.

Ketika anak pertama tersangatlah mencabar diri tertekan kerana tiada susu,sembelit ketika berpantang,berjauhan dengan suami(yang ketika itu bertugas di Miri, Sarawak).Anak pertama terpaksa berikan susu formula sebaik sahaja habis berpantang 40 hari. Alangkah sayangnya kerana ambil cuti selama 3 bulan tetapi hanya mampu berikan susu badan selama 40 hari sahaja.

Masa tu Ain tak kenal lagi Shaklee.....first baby dan tak tahu sebenarnya ada supplement yang boleh menggalakkan susu ibu dan sekaligus memekatkan supaya anak lebih kenyang.Kesian......tapi apa boleh buat masih belum menemui shaklee...so anak pertama terpaksa berikan susu formula.

Then lepas tu ......masalah lain pulak datang iaitu sakit lutut. Masa ni memang menangis seorang diri...lutut yang teramat sakit terutama semasa nak bangun dari sujud menyambung rakaat seterusnya.....simpam seorang diri sebab malu ,muda lagi dah sakit lutut...

Masa ni tak tahu lagi sebenarnya .......
Semasa kaum ibu hamil....ibu dan bayi akan berkongsi kalsium...jika kalsium si ibu tidak mencukupi bayi akan mengambil dari tulang belakang ibu.....

Mengikut kajian para wanita adalah paling ramai yang mengalami OSTEOPEROSIS....iaitu sakit lutut dan sendi....kerana wanita hamil berkongsi kalsium dengan si bayi...anak telah mengambil kalsim dari badan kita. sebab itulah kaum ibu perlu tambah kalsium supaya kalsium cukup dalam badan untuk kesihatan dan pertumbuhan tulang dan gigi.Ada banyak cara sebenarnya nak ambil kalsium.Boleh minum susu setiap hari bagi yang menggemarkan dan tiada masalah untuk minm susu. namun bagaimana dengan mereka yang tidak sukakan susu?suplement shaklee boleh membantu dengan mengambil ostermatrix.

Kemudian..........

Sehinggalah saat nak melahirkan anak ke-2. Memang berusaha google untuk mengelakkan perkara pahit berlaku sekali lagi iaitu sembelit,sakit lutut dan susu badan merudum.Maka bertemulah  jodoh dengan SHAKLEE set Milk Booster,hamil dan berpantang. Masa ni memag tanamkan cita-cita untuk berikan anak susu badan.Cita-cita dan impian mesti jauh.

Penyusuan susu ibu sebaiknya adalah sehingga 2 tahun,namun jika ada halangan berilah anak penyusuan breastfeeding sepenuhnya sehingga 6 bulan. Kini anak kedua ain masih menyusu badan dan  kini telah berumur 1 tahun 1 bulan.Alhamdulillah.....

Masalah sembelit waktu pantang juga dapat diselesaikan.....ostermatrix selain membekalkan kalsium ia juga berfungsi untuk melembutkan najis.Ain tetap ambil sehingga sekarang untuk membantu pertumbuhan tulang dan gigi anak.Apabila kita menyusukan anak ostermatrix atau vitamin lain yang kita ambil akan disalurkan kepada anak.



SET MILK BOOSTER

Terdiri daripada:

1)B- Complex
2) Ostermatrix
3)ESP
5)Vitamin C
6)Vitalea
7)Alfalfa

Kepada anda yang masih mencari Set Milk Booster+ Set Bersalin boleh mencuba set ini. Ain telah mencuba dan kesannya amat baik dan setia sehingga sekarang.Ain cuma berkongsi kebaikan untuk keperluan wanita masa kini yang memerlukan tenaga tambahan untuk melunaskan kerja seharian. 

Set Milk Bosster+Bersalin  Shaklee memberikan sesuatu yang luar biasa untuk diri anda dan si comel


Notakaki: Penyusuan susu ibu sepenuhnya memberikan manfaat yang menakjubkan kepada ibu dan anak.

Ingin mendapatkan set supplement yang sesuai dengan anda?
Ingin menjana pendapatan sampingan  4-5 angka sebulan?

Hubungi ;
AinAini
Whatsapp 013-8397082
Shaklee ID (1098312)

No comments:

Post a Comment

 
Design by Fatin Hazwani. Copyright by AinBeautifulHouse.