Manfaat Penyusuan exclusive dengan Susu Ibu

Kasih Sayang Tidak Putus.....



Baca Tajuk pun dah mengikat Kasih Sayang kan....Kasih Sayang yang sangat bermakna dalam kehidupan ni....u ollss mesti ada seseorang disayangi...keluarga..anak-anak..suami...ibu bapa dan terutama Allah Taala...Kasih pada Allah kekal Abadi...kekal pada manusia lari-lari hihi...

Disini nak cerita kasih sayang pada anak...dengan penyusuan susu ibu secara exclusive memberi keyakinan kepada anak ketika ibu memeluk anak ketika penyusuan....peluk kuat-kuat ye..esok dah besar tak merasa dah nak peluk anak....nak sayang dan cium anak pada waktu mereka kecil inilah.Esok dah besar comform anak-anak malu dan segan terutama anak, lelaki. Namun doa agar kasih sayang berterusan dan rasa hormat ibu bapa akan kukuh selama-lamanya.

Manfaat Penyusuan Kepada Anak:-

1)Anak akan lebih rapat dan lebih erat.
2)Anak akan lebih berkeyakinan secara psikologi apabila ibu memeluk anak ketika penyusuan.
Anak sangat memerlukan perhatian daripada ibu bapa. Ibu yang bekerja biasanya sangat sibuk jadi masa menyusukan tu lah kita ambil masa nak main-main dengan anak dan gelak ketawa.
3)Anak lebih cerdik
4)Anak lebih cergas
5)Susu ibu memberikan imun kepada anak dan menjadikan anak tidak mudah dijangkiti penyakit. Tidak mudah disini yang dimaksudkan adalah jarang-jarang akan mendapat selsema atau pun demam.
6)Anak merasa seperti sentiasa diberi perlindungan dan selamat.



Selepas melahirkan anak biasanya susu badan akan ada..namun bergantung kepada individu...ada yang dalam tempoh yang lama..dan ada juga susu  badan merudum dengan cepat....selepas melahirkan anak biasanyakesihatan ibu amat lemah. ..dan selepas bersalin keadaan badan yang lemah..rahim pun dah lari-lari......urat-urat pun dan sengal-sengal.....jadi ibu perlukan supplement untuk memperbetulkan kembali badan yang lemah.

Jom kita tengok manfaat penyusuan exclusive pada ibu pula


Manfaat kepada IBU:-

1)  Rahim akan cepat mengecut
2)  Mencegah daripada cancer Payudara
     (Dua manfaat diatas sangat memberikan impak kepada diri saya untuk terus bercita-cita      
     memberikan anak dengan susu ibu.Berusaha mengelakkan daripada serangan cancer 
     payudara dan cancer rahim.Ia merupakan cancer kedua tertinggi bagi golongan wanita.)
3)  Berat badan akan menjadi ideal(slim)
4)  Memberikan bentuk badan yang menawan
5)  Menadikan rupa paras yang lebih berseri
6)  Membantu membina tenaga selepas melahirkan anak.

Sebenarnya banyak manfaat dengan penyusuan exclusive ni ....tapi yang saya pegang hanya dua yang diatas yang saya sebutkan....saya cuba elakkan daripada cancer payudara dan cancer rahim...semua ni penyakit dari dalam...kita tak tahu benda ni nak datang ....cuma ada tanda-tanda ketulan di dalam...itupun kadang-kadang yang ada ketulan yang dah besar baru perasan adan ketulan....ermmm nak buat cmne ...kena la umpa doktor...dan yang serius....kena pula kimoterapi....itu yang saya minta diauhkan dan cuba elakkan...apa yang boleh dilakukan hanya cuba ikhtiar untuk mengelakkannya ....macam mana???ambillah supplement shaklee ni....set menggalakkan susu ibu...rata-rata yang mengadu nak susukan anak sepenuhnya tapi susu dah tak de....kalau suri rumah lagi rugi kan tak susukan anak....

SET MILK BOOSTER





SELAMAT MENCUBA

0138397082 UNTUK ORDER













No comments:

Post a Comment

 
Design by Fatin Hazwani. Copyright by AinBeautifulHouse.