WANITA WAJIB BACA ENTRI NI !!!!

Assalamualaikum,

Semoga semuanya sihat. Ain doakan semua bahagia dan mudah-mudahan kehidupan diberkati dan diredhai.

Wanita wajib baca entri ni.

Memaksa bunyinya tetapi perlu ketahui sebab mengapa perlu baca entri tentang sakit lutut.Mengapa risiko sakit lutut dan penghidap sakit lutut ramai dari kalangan kaun wanita????

Baiklah.....ain ceritakan mengapa ini berlaku....

Kaum wanita adalah penghidap sakit lutut yang paling tinggi berbanding kaum lelaki kerana:

Hamil dan melahirkan anak

     Kaum ibu memang sangat kuat dan tabah. Tahniah ain ucapkan....
Ketika hamil ibu dan anak berkongsi keperluan hidup.

Keperluan hidup disini adalah seperti  makanan, darah, oksigen ,protin dan termasuklah kalsium. Jika kalsium tidak mencukupi anak akan megambil kalsium daripada  tulang belakang ibu.Bayi dalam rahim memerlukan kalsium untuk pertumbuhan tulang dan gigi.

 Oleh sebab itu ibu perlu menambah kalsium dengan cara minum susu  ataupun supplement bagi yang tidak menggemarkan susu.

     Namun perkara ini hanya dipandang ringan kerana tidak mengetahui sewaktu muda....dan ramai juga yang tidak sedar akan perkongsian keperluan hidup dengan bayi seperti salah satunya adalah kalsium.Sakit lutut biasanya berlaku setelah berumur 40 tahun ke atas.

Ketika hamil pada umur 24 tahun sehiggalah berumur 40 tahun sebenarnya kalsium di dalam badan telah banyak yang telah hilang akibat perkongsian dengan anak sewaktu hamil.

     Maka...ketika berumur 40 tahun penyakit lutut baru disedari. Ada sebahagian daripada mereka yang menggunakan kaedah operation lutut untuk mengantikan tempurung dan memasukkan besi kerana tidak tahan dengan sakit yang dihadapi dan kesukaran untuk berjalan.

Pembedahan lutut memerlukan kos yang amat tinggi.Pembedahan hanya boleh dilakukan oleh mereka yang mempunyai tahap kewangan yang kukuh. Setelah melakukan pembedahan ada yang menyesal kerana keadaan lutut semakin sakit.

Kepada anda yang mengalami sakit lutut dan tidak mampu melakukan pembedahan boleh mencuba SET SENDI DAN TULANG





TESTIMONI DIRI SENDIRI 

Mengalami sakit lutut selepas melahirkan anak pertama.Menangis seorang diri tanpa memberitahu sesiapa. Sakitnya amat hairan kerana saya terlalu muda untuk meghadapi sakit lutut sebegini.Rupa-rupanya akibat perkongsian kalsium dan melahirkan anak berlaku kekurangan kalsium dan menyebabkan perkembangan lutut terbantut dan menjadi semakin lemah. Sakit yang ditanggung lama....sehingga saya mengambil set berpantang dan milk booster......ambil set shaklee untuk tambah susu badan (alfalfa+esp) dan sembelit(ostermatrix)....rupa-rupanya ostermatrix juga mampu untuk meredakan sakit lutut akibat kehamilan dan melahirkan anak ini.Alhamdulillah.....ketika solat juga dah tak sakit dan boleh melakukan aktiviti dengan pantas....alhamdulillah





Kepada anda yang berumur 24 tahun namun telah hamil sangat digalakkan menambah kalsium supaya tulang dan sendi anda terpelihara dan masih boleh digunakan.

Kepada anda pula yang berumur 30 tahun ke atas sangat...sangat...sangat ...digalakkan mengambil kalsium tambahan supaya tidak berlaku sakit yang berisiko kepada kaum wanita ini iaitu osteoporosis.

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk diri anda dan keluarga???
Ingin menjana pendapatan sampingan 4-5 angka hanya dari rumah???

Hubungi:

AinAini
Shaklee ID(1098312)
Whatsapp (013-8397082)
www.facebook.com/AinAini

No comments:

Post a Comment

 
Design by Fatin Hazwani. Copyright by AinBeautifulHouse.