Nilai Duit

Sangat teruja dan suka sangat baca pernyataan di whatsapp baru-baru ni. Iaitu tentang duit...duit bukan boleh buat mati pun kan....dunia ni sekejap je....cukup dengan hanya bersederhana...tapi cuba bayangkan kita tak de duit apa akan jadi...disini ain nak kongsikan perihal atau bidalan tentang duit..

Sebelum tu..tak salah kita berimpian besar...pepatah ada berkata "beribadatlah kita seolah-olah akan mati esok hari...dan bekerjalah kita seolah-olah akan hidup selama-lamanya'...maksudnya apa?Suruh cari duit je ke???tak kan...maksudnya suruh buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Tak kisahlah sedang beribadat atau buat kerja...kalau beribadat betul-betul fokus dengan Tuhan..kalau buat biz atau bekerja makan gaji kenalah buat setimpal dengan gaji yang diperolehi...kalau buat kerja lebih nanti dapat pahala...tak rugi pun...

Perihal duit yang ain nak kongsi...

~Duit....tak boleh bawa mati tapi tak ada duit rasa macam nak mati
~Duit...tak boleh beri kasih sayang tapi...sayang boleh hilang bila tak de duit 
~Duit...tak boleh beli tidur tapi...tak de duit tak boleh tidur lena
~Duit..tak boleh beli kebijaksanaan tapi...untuk dapatkan ilmu kena ada duit
~Duit... tak boleh beli kesihatan tapi...nak sihat kena ada duit
~Duit...bukan segalanya tapi...segalanya perlukan duit
~Duit...orang bodoh nampak cerdik bila ada duit tapi...orang cerdik nampak bodoh kalau tak ada duit.

D-don't
U-use
I-intelligence
T-the wrong way.

Tak salah menanamkan kejayaan dan berimpian besar....yang penting kena jaga hubungan dengan Allah dan hubungan dengan orang terdekat dan orang sekeliling.

Kata-kata orang bijak pandai:-

1.Ingin Bahagia-Solat awal waktu
2.Ingin Sihat-Berpuasa
3.Ingin Dipermudahkan urusan-Bacalah Al-Quran
4.Ingin wajah berseri- jaga solat tahajjud
5.Ingin Kaya- solat Dhuha
6.Dihimpit masalah-Beristighfarlah
7.Berdukacita-berdoalah
8.Mahukan keberkatan-Berselawatlah

Semoga memberi manfaat kepada kalian...dan memberi jawapan kepada kalian yang nak berbisnes tapi masih ragu-ragu.Banyak fikir macam-macam...buangkan semua sangkaan dan yakin kalian boleh lakukan dengan baik serta cemerlang...Jom sam-sama masuk ahli dengan hanya RM65.00 tidak termasuk postage.Postage RM10 ye.....Tawaran masuk ahli PERCUMA dengan pembelian 200uv .


Contoh:

~Beli Vivix 2 botol
~Beli collagen 3 kotak
~Beli ESP 6 canister







Masuk Group buat biz shaklee ni bukan kejar duit semata..... ukhuwah...persahabatan...motivasi semua ada.Rezeki ...Allah Taala yang bagi rezeki.... dalam Group biz shaklee ni ada leader yang boleh bimbing kita bukan setakat nak cari kekayaan semata...malahan akan diberi bimbingan secara rohani supaya lebih rapat dengan pencipta...sebab Dia yang bagi rezeki tu kan....kita kena usaha dan tawakal serta doa....Sangat rapat dalam adik beradik group biz nie dan saling memberi galakan dan semangat......Kalau kita usaha pasti Allah Taala akan berikan...lambat atau cepat itu lain cerita....bukan hari ni kita doa esok boleh kaya...Allah ada perancangan Dia sendiri...sebagai manusia kena usaha...doa...dan tawakal...

Renung semula Nilai dan perihal duit yang ain sebut di atas tu ye....Duit bukan segalanya tapi nak hidup kena ada duit...Duit tak boleh beli kesihatan tapi...nak sihat kena ada duit...senang nak faham kan.Impian besar tak salah jika betul jalannya.BERMINAT JOIN ....TERUS HUBUNGI DAN WHATSAPPS AIN YE....JGN LUPA LIKE ATAU TINGGALKAN KOMEN DAN FOLLOW.

FAST REPLY WHATSAPPS 013-8397082



No comments:

Post a Comment

 
Design by Fatin Hazwani. Copyright by AinBeautifulHouse.